Wij hebben kwaliteit dan ook hoog in het vaandel staan!
Ons beloningsbeleid is in eerste instantie gericht op het bevorderen, aantrekken en behouden van goede gekwalificeerde medewerkers. Dit alles binnen een beheerste en integere bedrijfsvoering en gericht op de lange termijn. Dit betekent o.a. dat we waar mogelijk zullen voorkomen dat medewerkers door de beloningen geprikkeld worden tot onzorgvuldig behandelen van de klant en het niet nakomen van onze zorgplicht.
Daarnaast willen we met ons beloningsbeleid de focus leggen op de belangen van onze klanten en onderneming op de langere termijn.
Onze medewerkers worden uitsluitend beloond op basis van een vast,
marktconform salaris. In de geldende salarisschalen hebben we de eisen en
competenties welke wij aan onze medewerkers / adviseurs stellen vastgelegd.
gedragscode
Directie en medewerkers van onze onderneming hebben een gedragscode ondertekend, waarin zij verklaren zich in hun dagelijks handelen te laten leiden door de uitgangspunten van deze gedragscode. Deze uitgangspunten zijn:
uitgangspunten beloningsbeleid
Het beloningsbeleid voldoet aan de volgende punten:
beloning
Binnen onze onderneming hanteren wij voor ons beloningsbeleid geen CAO. Wij hanteren salarisschalen waarop jaarlijks een eventuele inflatiecorrectie van toepassing is.
Deze salarisschaal is van toepassing op alle medewerkers, met uitzondering van de DGA en de overige bij ons in dienst zijnde aandeelhouder(s).
salarisstructuur
Deze bestaat uit de volgende componenten:
100% vast salaris/onkostenvergoeding/auto van de zaak /mobiele telefoonkostenvergoeding. De overige secundaire arbeidsvoorwaarden staan beschreven in de bij de ondernemer geldende algemene arbeidsvoorwaarden.
beschrijving beloning
De volgende beloningscomponenten komen voor binnen onze onderneming:
beloningsmodel onderneming
Onze onderneming handelt altijd in het belang van onze klant en zal passende adviezen verstrekken en bemiddelt volledig onafhankelijk en objectief.
Onze beloning bestaat uit de volgende mogelijkheden:
Deze beloningsvormen worden kenbaar en transparant gemaakt aan de klant in
ons dienstverleningsdocument en voor zover van toepassing in een opdracht tot
dienstverlening. In geval van beloning door aanbieder (provisie) wordt de
passendheid beoordeeld o.b.v. het dienstverleningsdocument.
risicobeheersing
Ons beloningsbeleid is gericht op het voorkomen van onzorgvuldige behandeling van klanten. Een onjuist / onbeheerst beloningsbeleid kan gevolgen hebben voor onze onderneming m.b.t.:
Wij hebben in samenwerking met D&O een risicoanalyse gemaakt van ons
beloningsbeleid, waarbij we de risico’s inzichtelijk hebben gemaakt. De daarna
getroffen maatregelen zijn verwerkt in het beloningsbeleid dat heeft geleid tot
een 100% vast inkomen zonder variabel deel voor alle medewerkers.
beoordeling en salarisverhoging
Jaarlijks houdt de leidinggevende een functionerings- en beoordelingsgesprek.
De volgende (prestatie)criteria worden meegewogen in beoordeling / salarisverhoging / promotie:
transparantie beloningsbeleid
Ons beloningsbeleid is transparant en wordt o.a. gecommuniceerd op onze website en dienstverleningsdocument / dienstenwijzer. Naast de vermelding van de wijze van beloning van onze dienstverlening geven wij ook aan hoe onze medewerkers worden beloond.
Wij geven inzicht in het verband tussen beloningsbeleid en zorgvuldige
klantenbehandeling (de klant centraal). Van een beheerst beloningsmodel zoals
geldt bij onze onderneming gaan geen prikkels uit die kunnen leiden tot
onverantwoorde risico’s en onzorgvuldige behandeling van klanten.
evaluatie beloningsbeleid
Periodiek toetst de directie of het gevoerde beloningsbeleid in overeenstemming is met de door de AFM voorgeschreven regels met betrekking tot een beheerst beloningsbeleid en wordt een risico analyse uitgevoerd, waarbij de verschillende aspecten van het beloningsbeleid tegen het licht worden gehouden: